En uppfräschning av 324:an blev inte så dum några burkar mattsvart färg och en burk grön lackfärg från Rävemåla Järnaffär är min lowbudget-overhuling och fan så hederligare än på TV.  Luftrenaren är en babymoonkapsel med en bullit på toppen, skit ned dej Foose!

Några customtrix passar fint i vårsolen, navkapseln är orginalet som jag borrade ett hål i centrum och skruvade dit den största bullit jag kunde hitta, skit fräna är dom. Lake pipes hittades av en polare på Blocket av en slump och dom fanns i en bonnhåla bara 7 mil från mig. Sprillans nya med fästen och allt för lite mer än 2 lakan, bingo. Även dessa pryder sin plats, kopplade in dom men det lät ingenting så nu slutar rören framför bakaxeln och det låter mustigt och Lakepipsen är bara fejk men fan så läckra. Dom är inte fejk längre dom är numera kopplade och låter jävligt fint!

Bensin pumpen är en dubleaction pump dvs. bensinpump och vaccumpump i en och samma pump. En packning till tryckstången till bensinpumpen hadde torkat upp och det började läcka olja som tog vägen ut genom ett ventilationshål där pumphusen är delade och blaskade ned hela högersidan av motorummet. Jag löste problemet med en elpump från Biltema, den har samma värden som de man köper som ersättningspumpar i Staterna men kostar bara 150 spänn. Ett lock över hålet i blocket var enkelt att tillverka, gemene man ser det säkert som original. Enda nackdelen är att torkarna stannar vid gaspådrag.

Nu ska vi droppa kofångaren bak kolla överdelen på kofångaren som följer bagageluckans nedre kant....

Ett plattjärn fick två hål borrade så kofångarfästet passar och sedan svetsades det fast i ramen rakt under det gamla...

Kofångaren skruvades på plats och den sänktes med 5 cm , det syns tydligt om man tittar på bagageluckans nedre kant och hela bilen får ett lägre intryck.